Monday, May 17, 2010

apa hinanya kalo tak da awek?


Ha...ni cerita aku yang first kat blog aku ni...APA HINANYA SESEORANG TU KALAU TAK ADA AWEK/PAKWE???so,ape masalahnye...slalunye bile kita single,mesti jadi buah mulot orang...kalo yang cantik tu,bile single...mesti ramai jantan terkejar-kejar nak approach....kalau yang huduh tu, mesti orang akan cakap..ah,memang elok pun muke dia tu TAK ADA ORANG NAK or KENE TINGGAL...dahla hodoh,perangai mcm burung hantu...but usually bagi lelaki....terbalik pulak...bile hensem/macho/stylo/metrosexual,asal single mesti orang cakap..ah,dia ni ntah ada nafsu ke x kat pempuan...semacam je aku tengok...ntah2 gay/biseks tak......tapi kalo lelaki tu hodoh,xhensem,xda duit,xda harta,selekeh...bile single...mesti orang cakap....hai,mcm manala orang nak kat dia ni..tengok la muke dia..baju selekeh,gemok pulak tu......INI LA PERSEPSI orang MELAYU...sebenarnya bagi aku, single ni tak ada masalah...AKU SINGLE,AKU PUNYA SUKA la...HIDOP AKU,MATI AKU,JODOH AKU,AWEK AKU,bukan korang yang tentukan..tapi Allah SWT..(dah mcm ustaz pulak dah aku ni)....aku single tak bermakna aku selekeh,aku hodoh (maybe kot),aku gay (nauzubillah...aku penah ada awek ape), aku tak pandai bergaya.......TAPI yang jadi kayu ukurnya sekarang ialah AKU BAHAGIA DENGAN APA YANG AKU ADA sekarang.....mak,abah,adik bradik,kawan2 yang giler2, aktiviti2 aku ( rambu jimba), AFA 6180 aku, ( yang boleh bawak kehulur kehilir), dan macam2 lagila....semua ni la AWEKs aku sekarang.....memangla kadang-kadang tu rasa sunyi bile single...tapi nak buat mcm mana..tak kan nak main tangkap muat je...asal nampak pempuan je mesti jadi mcm ni...HA...pempuan!!hiyah!!Hi awak..jadi awek saya tau..saya ghairah nak ada gf ni..boleh ye awak..ok,sila sign kat form ni ye..........aku nak tanya,berapa orang yang ada gf/bf hidop dia terjamin bahagia/berjaya/kaya raya diusia muda/happy go lucky????personally, aku tengok jarang ok!!so...dipendekkan cerita takot korang bosan...BELAJAR la sampai korang success...keje smpai economy korang stabil, then barula fikir nak ada awek/gf...sebab sekarang ni korang kalo ada awek pun,nak keluar mesti mintak duit dari mak bapak korang (buat malu je weh)...so,baikla korang keje dulu...ok!!tu je pesanan aku...pada yang terasa tu,mintak maap yer!

5 comments:

  1. terasa i. :(
    saket woi kaw pukol..
    kalo ana xpela..aku nih..isi cket kot...hahaahhaa

    ReplyDelete
  2. yeah2..lek aa..aku single gakk..
    for me..bkn aku xleh nk carik awek..boleh sgt2..
    cume mls je..

    aku kalw bole nk maintain hidup dlu..abis blaja..carik keje sume..

    mcm ko ckp aa,stakat ade awek pakai duit mak bapak blnje xpyh la nk kerek kn..pompuan sng ah..kite laki nie byk siot bnda nk pk..haha

    chill..!

    ReplyDelete
  3. farizzzzzzzzzzzzzzzzzz hahahahahahaha kenapaaaaa masa aku baca post ni, aku terbayang muka ko dan mulut ko tgh potpetpotpetpopet!

    dah la aku baca post nih, pastu dalam kepala otak aku, ada suara ko sedang bacakan post ni untuk aku!

    hahahahahahahahahhaa

    knapalaaaaaa ko kena bicara macam makcik kepohhh!! hahahahahaha kelakarr laa farizzzzz!! hahahahahahaha!!!

    ReplyDelete
  4. sarip,hahahaha!!tula..nasib ko stuju dgn ckp aku..kalo ko bantah,aku dah buat KATA kat tengkok ko!hahaha..biar patah ok!huhuu...eh,ko single celah mana?awek kelate mu yg hot letop tu mano?!!!

    naju, hahahah!sengal la ko..yg ko gi gatal bygkan muke aku kenapa?kerat tengkok ko baru tau!hahaha..sengal la ko!

    ReplyDelete